ASSALAMUALAIKUM... Salam sejahtera...maaf zahir batin

Saturday, March 1, 2014

Teman setia dibawah pokok

Hari ini pagi2 hati dah tak tenteram. Tak boleh bekerja dengan hati yang berkecamuk. Miaw2 bising mengelilingi kaki tiap kali pintu rumah dibuka, tu minta sarapan pagi macam biasa.

Selesai menguruskan budak2, baring sekejap lelapkan mata. Kemudian terjaga bila Handphone berbunyi. Hati tenang kembali. Kiwi yang gemuk panjat tingkap, mengintai melalui jaring angin lalu mengiaw minta masuk, Oh mesti mau makan didalam kerana makanan diluar tidak sedap.

"Tuan! tidur hanya melemahkan badan", tegur suara hati. Dan menambah lemak kesan banyak makan semalam, mesti lakukan sesuatu untuk membakar kalori berlebihan. Baik kerjakan kebun yang bertukar belukar.

Mendaki keatas perlahan, kalau laju mencungap, walaupun pemandangan hijau hijauan, sakit juga mata melihat semak samun. Rasa tak sabar akan kutebas2 kamu semua.

Sebelum



Nah... ini uniform dan alatan yang dipakai untuk proses pembersihan. Belum tengahari cuaca panas terik, sekejap saja kulit bertukar hitam.

Selepas
Sudah clear tak lah semak sangat, baru aku perasan yang bunga2 durian gugur ditanah. Kalau menjadi bermakna tahun ini 3 kali berbuah. Sekarang terasa sihat selepas mengalir peluh. Namun aku tidak sendiri kerana sentiasa ada teman yang setia memerhati.

Smart and Aman
Dia pun tak tahan panas hanya memerhati dari bawah pokok yang redup. Terimakasih sebab temankan. Walaupun aku tak suruh.