ASSALAMUALAIKUM... Salam sejahtera...maaf zahir batin

Wednesday, September 24, 2014

Tak jadi mesin rumput

Pic sinar harian

Dah dua kali nak ketempat ni, dua kali juga nampak kemalangan. Dua kali juga keluar paper. Minta dijauhkan dari hal2 seperti ini.


................................................................................................




Datang hari ini semata2 nak bersihkan kawasan sekurang2nya separuh. Apakan daya, baru mesin sikit peluh dah mencurah2. Penat, rehat sekejap. Minum dan makan kueh yang beli diwarong tepi jalan. Semak masih tebal, eh...bila nak siap kalau macamni.

Ada orang kampung lalu naik motor, kami sembang sekejap. Rumah dia sebuah je dalam tu. Katanya, minta izin sedekahkan sedikit tanah untuk buat laluan jalan kerumahnya, kemudian dia bercerita sebelum ini jalan lama telah dipagar oleh jiran sebelah Ini kerana termasuk dalam kawasan tanah dia. Jadi tak ada jalan masuk. Takkan nak redah sungai, katanya.

Kemudian dia bagi cadangan,  nak cepat bersih sewa jentolak kejap je dah siap. Baru teringat sebelum ni pakcik dah pernah tolak. Kosnya RM 450 sehari. Murah je rupanya.


Kata Pakcik lagi , didalam ada banyak jeram, air nya boleh diminum terus. Tiba2 bertanya nak buat apa dengan tanah ini. Aku tanya dia balik, ntah... nak buat apa ya acik?. Dia cakap buatlah chalet. Wah!, kebetulan sangat.

Buat cepat sikit biar meriah tempat ini katanya. Sekarang banyak Orang jauh datang dari luar semata2 nak berkelah dan mandi. Eh!, Kalau ada duit semuanya boleh cepat2 acik. 

Lukisan anak buah

Ini saja minta anak buah yang kecik tu lukiskan, sambil menunjuk2 kawasan ini apa, kawasan itu nak buat apa. Hasilnya jadilah lah gambar lukisan ini ekekeke... comel je imaginasi.