ASSALAMUALAIKUM... Salam sejahtera...maaf zahir batin

Wednesday, June 4, 2014

Meow debab Pasir Mas, seberang tak bai Thailand

May 29, 8 pagi - lewat 12 malam


Stesyen keretapi Pasir Mas Kelantan. Sarapan pagi di gerai2 sebelah stesyen, roti canai hanya ada kuah dal dan kuah gulai. Tak ada sambal. Dal pula ada yang letak gula. Huhu... lain negeri lain selera, walau tak ada sambal tapi nasib baik rotinya sedap. Kalau ada sambal lagi sedap.



Satu2nya meow debab yang kelihatan distesyen ini. Sempat ku gomol2 sekejap. Manja je. Kalau di gerai2 sana dan dalam pasarnya memang banyak, menunggu pelanggan beri sedikit makanan. Ada yang lebih daring, berani cuit2 kaki minta makan, kesian pula.

Cuaca saat ini amat panas dan bila hujan turun terasa amat lega. Namun dimalam harinya nyamuk banyak sekali.

Seberang ke Thailand


Tak jauh dari Pengkalan kubor menyeberang keTak bai Thailand menaiki sampan. Aku lupa, takbai ke takba/taba...Tak payah passport masuk terus. Namun sepanjang jalan hendak kesini ada banyak sekatan dan post tentera. Tiba2 teringat tragedi berdarah tak bai dulu. ( Kalau lupa boleh google ).


Bebek bebek ( kambing/kambing biri2 ) pekan ini



Resepi thai. Air kelapa campur isinya, aiskrim, kacang dan pemanis2 lain. Lupa apa nama makanan ni. Sedap tapi Terlalu Manis sangat. Terpaksa pesan air kelapa tanpa gula untuk menghilang kan rasa manis melekit.

Belakang rumah


Rel keretapi barang ke siam seperti lama tak digunakan.



Malam di wakaf che yeh


Shoping 2 malam di Wakaf Che yeh, ia adalah sebuah pasar terbuka, ala2 downtown atau uptown di kl, letaknya lebih kurang 4km di luar bandar Kota Bharu, boleh tahan murah shoping sini jauh beza dengan kl.