ASSALAMUALAIKUM... Salam sejahtera...maaf zahir batin

Thursday, February 13, 2014

Panjang umur ada rezki dan jodoh pasti akan bertemu



''Lama menghilang Pa...pe citer anak2?", tanya kengkawan yang terserempak dimana2, kebetulan atau suratan takdir yang tiada siapa tahu apa selepasnya. Panjang umur ada rezki dan jodoh untuk berjumpa pasti akan bertemu. Ada yang pergi dulu mengadap Ilahi ''Alfatihah'' untuknya, baru2 ini arwah P' Ngah ( Baca surah penuh ).

Sebenarnya malas jari jemari menaip tak dapat disembunyikan lagi, itu je alasan kukuh yang selalu diberikan sebagai jawapan bila ditanya. Ada yang fikir sudah tidak mau kawan lagi... lama sudah menyepi lebih setahun rasanya...eh! bukan begitu tuan...puan...

Ohyeaa...diatas tu gambar lama selepas belek2 album dulu dalam 6 ekor yang kelihatan tinggal satu saja yang panjang umur disini. Cik Puan Manja yang putih tu, lain samaada hilang atau meninggalkan dunia yang fana'.

Yang paling sedih cara kematian Dina ( tepi kiri ), dilanggar kereta sampai hancur terkeluar tulang belulang. Berjejer air mata bercampur air hidung gua, tersedu2sedih bangat.

Dalam hampir 40 ekor sebelumnya sekarang tinggal duapuluh lebih ajer... sekarang sudah serik untuk menambah ekornya lagi... selain takut sedih mengamit, komitmen untuk menjaga agak sukar didapat memandang kan kesibukan yang ketara sejak akhir2 ini. Walaupun begitu, seperti tak dapat dielak...miaww baru tetap ada. Nanti bila ada mood dan jari ini tidak malas...pasti akan diceritakan satu persatu...miaww