ASSALAMUALAIKUM... Salam sejahtera...maaf zahir batin

Wednesday, November 2, 2016

Update Villa kucing

Hampir musim tengkujuh, hujan selang sehari. Untungnya tak payah siram pokok, semakin subur membesar, tapi kerja lain tergendala atau jadi sukar pula. Apa pun syukur lah.

Jengkaut yang digunakan untuk mengorek parit dan sungai tersangkut dalam tanah lembik, hampir terbalik, tak dapat buat kerja berhari2. Kena tunggu panas pula. Tak boleh merungut. Ada hikmah musim hujan dan panas.

Kebelakangan ini kerap dapat email dari owner atau rescuer yang ingin menghantar kucing dengan pelbagai masaalah. Mungkin menyangka kami sedang mengalu2 kan anak2 baru. Tempat ini belum siap lagi sayang... huhu. 

Saudara mara juga kerap datang, maklumlah dah dekat dengan kampung. Bukan tak suka, tetapi ada ketika terasa ingin lari menyorok dibalik pokok pisang, ada sebabnya. Hanya orang bujang yang umur makin kertu saja yang faham...apalagi pakcik makcik bertandang sibuk bertanya...alamak!. waktu getir begitu kalau boleh aku ingin menjelma sebagai kucing.

Rumah kecil kami (rujuk kucing2) tinggal tacap2 bila kelapangan. Api berbayar dan Astro free sebagai syarat dah ada. Air dalam proses, dibiayai oleh pihak kesihatan Negeri Sembilan untuk orang kampung. Kebetulan pula, banyak pulak kebetulan kan, tolak tanah tokey balak sponsor, air kesihatan bagi, rezki kan...mana kita tau. Sebenarnya dari mula lagi banyak kebetulan, kadang2 jadi topik perbualan dengan kawan2 diwaktu tengah malam mengadap unggun api, sambil menanti bintang keluar keke...
itu saja dulu...