ASSALAMUALAIKUM... Salam sejahtera...maaf zahir batin

Friday, September 12, 2014

Melawat dan mengukur sempadan tanah yang bakal dibangunkan chalet meow2 untuk animal lovers


Pagi2 bertolak dari rumah ke tempat ini. Kiraan kalau maintain bawa 100 km, dari tol sungai besi kesini dalam satu jam sampai lah. Nama tempat ni Kg sesapan batu, ada banyak jeram dan sungai tempat mandi manda. Dan tempat orang ramai ambil air bukit yang ditadah dalam tong2 plastik. Ada yang dibuat air minum, ada yang buat ubat.

Jalan masuk utama
Tanah ni memang betul2 tepi jalan. Laluan utama untuk shortcut, kira startegik juga lah. Boleh buka kedai kat depan tu. Jiran sebelah dah buat bisnes bundle.

Kawasan tanah



Waktu ini tengah mengukur sempadan tanah. Depan sana tu ada sungai mengalir jernih airnya. Baru tiga bulan tak jengok, tu dia... dah semak gila, ada tebuan tanah buat sarang ditengah2 kawasan. Masa tolak tanah dulu dah tak ada, bila terbiar dia buat balik.

Pokok Langsat
Ada banyak pokok berbuah, tapi tak ambil sebab nak cepat. Pakcik suruh pajak je pokok tu untuk diambil hasilnya, sayang kalau dibiarkan


Dalam kawasan tanah ni dah ada jalan tar kecil. Dibina oleh kerajaan. Untuk laluan orang kampung disebelah dalam. Tapi untuk sementara saja, sebab termasuk dalam tengah kawasan tanah ini. Dah siap laluan alternatif nanti baru aku pasang pagar. Kira untung juga lah, tak payah aku buat jalan lagi. Dah ada. 




Masa dalam perjalanan ke pejabat tanah, ternampak kemalangan maut ni. Dua buah morosikial berlanggar. Darah meleleh lagi. Motor hancur. Tadi tengok harian metro, keluar berita ni. Rasa ngeri sampai sekarang.  Penunggang motosikal harap berhati2 lah. Kalau berlanggar sakit, sebab tak ada cover body. Apapun  mari kita sedekahkan Al fatihah buat saudara Amirul 22 tahun pelajar UNITEN yang kebetulan adalah jiran makcik. Dan takziah buat keluarga Saudara ChinKok Shong. 


Selamat dan selesai urusan di Pejabat tanah, dan surat menyurat, sekejap je, tak sampai sejam, ambil nombor terus dipanggil kekaunter. Alhamdulillah, lepas ni dah boleh buat kerja pembinaan sikit2.

Belum ada idea nak letak nama apa, sementara ni sebut chalet meow2 dulu.