ASSALAMUALAIKUM... Salam sejahtera...maaf zahir batin

Thursday, April 3, 2014

Motivasi diri dikaki lima

Bersiar2 melihat sesuatu yang boleh  memotivasikan diri. Lokasi di Kuala Lumpur. Motif utama teman2 untuk melihat kasut. Motif aku untuk melihat2 ragam manusia, makhluk lain dan pemandangan sekitarnya.






Romantis... suami isteri Mat Salleh ini main suap2 aiskrim 

uncle
Pakcik ini mengutip kotak kertas untuk dijual

Tukang kasut warga Indonesia ini dan peniaga kaki lima akan bertempiaran lari bila penguatkuasa DBKL datang buat operasi
Peniaga kaki lima
Kagum dan kasihan melihat kegigihan mereka berniaga, walau dalam ketakutan, dan warga emas yang terpaksa mengutip kotak kertas untuk dijual demi sesuap rezeki.



KL masih banyak gelandangan, orang tak berumah, kutu rayau, peminta sedekah dan yang bermasalah mental disekitar kaki lima. Ketika lalu disebelah seorang Makcik yang menadah cawan kertas, kedengaran dia ketawa sendiri.

Jinak2 Merpati
Untung nasib setiap makhluk tidak sama. Burung merpati  boleh terbang bebas cari rezeki kemana2 dia suka, tapi ada saja orang menabur beras untuk di makan.

Kucing terbiar
Meow ini yang ternampak di tangga LRT. Ada sedikit makanan disitu. Samaada makanan yang dibuang atau ada orang letak. Meow ini agak liar, sukar didekat... dia lari.

Merasakan diri agak susah, kerja gaji ciput atau bergaji besar hati resah, jangan merungut, lihat keliling, ada ramai yang lebih susah, daif dan terbiar. Berusahalah untuk terus memajukan diri.